c l i c k 2

Tuesday, August 17, 2010

peringatan

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat semua...

Hehe...tengok blk tajuk macam bunyi marah plak...ekeke...bukan marah hokeyh...sy nk bg peringatan pada diri sy sendiri dan kawan2 sume...mungkin da ade yg penah bace, penah diberitahu, pernah dengar n mcm2 lg...tp, biasela manusia kan...x sempurna...mungkin kite lupe...so...dengan peringatan2 yang ade dr orang sekeliling buat kite sedar dan ingat blk pada perkara yg penting...

Okay...kire sharing sessionla ni yew...

Lima perkara yang kebanyakan dari kita selalunya mahukannya dan kita akan usaha untuk mendapatkannya...ape dia ek?

1. Wajah yang cantik
2. Duit yang banyak
3. Kesihatan yang baik
4. Anak-anak yang cerdik dan berjaya
5. Tidur yang nyenyak tanpa gangguan

Macam mane ek nak dapatkan sume tu...Rase2nya susah x?Senang jer untuk mendapatkannya hanya 15 minit setiap hari.

Kata Nabi Muhammad S.A.W:

Barang siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezeki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.
(Sampaikanlah daripada nabi saw itu walaupun satu ayat )
 
  ' Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.'  
Surah Al-Baqarah ayat 286 

jum sama2 kita berusaha utk mendapatkan nya..insyaAllah...


 

9 comments:

  1. thanx sya..
    i like this..
    insyaALLAH yuni akan jage solat selagi hayat dikandung badan..

    ReplyDelete
  2. aishah syg comey lote..mish u so much..lamanya x chat2 kan..
    cmna posa dear?

    nice entry sgt..tengs 4 sharing..5 perkara 2 mmg suma pntng yg mmg kita idamkan..harap2 kita dpt suma nie..insyaAllah..

    ReplyDelete
  3. ~ sharing is caring ~
    sama2 kita usaha ke arah kebaikan ^^

    ReplyDelete
  4. yuni:ur welcome syg...insyaAllah...selagi termampu same2 la kite jaga solat...

    ReplyDelete
  5. fyza:ye fyza tiut miut...hehe...kite sihat alhamdulillah dear...tu la...skrng mase x mengizinkan sgt nk chat selalu...weekend pon x dpt...sobs2...pose okay...alhamdulillah...

    ur welcome dear...btol tu...insyaAllah same2 kite usaha... (^__^)

    ReplyDelete
  6. caliph:insyaAllah...jum2 same2 menuju ke arah kebaikan...

    ReplyDelete
  7. Aisyah.. please check your blog.. asyik nk automatically go to other website je.. check your template or ape2 addon yg u tambah kt blog ni..

    ReplyDelete
  8. ramai je orang yang selamber badak tinggal solat.. masa kecik-kecik dulu solat sebab takot mak ayah.. dah besar ni dah tak da sape nak tegur.. atas diri sendiri.. peringatan untuk diri sendiri

    ReplyDelete
  9. solatlah sebab solat akan di tanya dulu

    ReplyDelete