c l i c k 2

Thursday, October 11, 2012

Bandung : Hotel & Flight

Assalamualaikum and good afternoon everyone...

Hehe. Dah macam cikgu greet anak murid plak. Anyway, nak review trip ke Bandung yang lepas. We were there for good 5 days and 4 nights. Sy dapat tiket murah masa promosi akhir tahun Air Asia if i'm not mistaken. Total tiket untuk perjalanan 2 hala lebih kurang RM180++.  

For the hotel, I did booked thru agoda.com. Hotel yang dipilih Pop! Hotel Bandung Festival CTLink. Tips...pilih hotel berdasarkan review yang ade. 80% boleh percaya. Book awal untuk penjimatan berganda.

 ni lah hotelnya...warna warni...ceria sangat

Rate kurang RM100 masa saya book tu. Bilik pon sangat selesa.  Hotel ni attached dengan mall. Tapi mall tu macam xde ape sgt. Ktorang sempat beli roti mase malam last di Bandung je kt mall tu.Yang beshnye hotel dia baru dan bathroom dia sangat unik. Macam capsule bathroom.

Kalau nak tengok view dalam bilik hotel boleh refer kt agoda.com. Ni gamba yang sy dan keluarga ambil sendiri.  Bolehlah compare gamba marketing dengan real view menggunakan kamera biasa kami. Hehe.







Satu lagi feature yang best kt hotel ni ialah wifi. Internet dia laju. Macam-macam game saya download time kt sane. Hehe. Dalam agoda tu kalau x salah saya xde mention ape2 pasal breakfast. Tapi hotel sebenarnya ada sediakan the so call quick bite. Which diorang sediakan nasi yang ade tempe, telur, dan ayam ala-ala serunding. Saya pon x sure sangat. Tapi nasi dia hari2 tukar warna. Rase same je. Pastu lauk tu die rotate antara 3 yang saya sebut td. Setiap hari nasi disediakan bersama dua side dish (tempe / telur / ayam) dan sambal. Ada tambahan bubur nasi yang super sedap. Tapi yang tu kena bayar 8,000 rupiah rasenye.

Tu je la review untuk hotel dan flight. InsyaAllah saya akan tambah ape2 yang saya tertinggal from time to time. 

*gambar atas sekali taken from agoda.com (^____^)(v)

10 comments:

  1. menarik jugak hotel ni kan? colourfull suka tema dia...

    ReplyDelete
  2. @Shiela Latif
    kann...sangat berwarna warni...comel je :)

    ReplyDelete
  3. @Arjuna
    Sangat meriah...terima kasih :)

    ReplyDelete
  4. postingan yang sagat bagus, photo yang manis dan sungguh meriah, nice info
    thank..

    ReplyDelete
  5. wow bestnya! ecah kt xupdate entry..xde idea n bz wat keje =)

    ReplyDelete
  6. @penyuluh perikanan
    terima kasih

    ReplyDelete
  7. @eza ezara
    kann!!dia warna warni...sme suke.hehe.lorr...eza bz ke?kte free skrng. :) carila idea.

    ReplyDelete
  8. @Fiqa
    (^___^) bolehla try duk sini kalo ke bandung

    ReplyDelete