c l i c k 2

Monday, December 17, 2012

Technical Visit to Taiwan : Intro

Assalamualaikum semua,

Alhamdulillah merasa jugak pegi Taiwan walaupun atas urusan kerja. Seronok? Of course!! Hehe. Memang tipula kalau trip fully sponsored siap diberi elaun lagi pastu kate x seronok. Ape yang menarik di Taiwan? Maybe saya x dapat cite sepenuhnya sebab pergi atas urusan kerja. Jadi kena ikut jadual yang telah dirangka. Ape-ape pon chekidawt...


Memandangkan perjalanan saya di sponsor, saya pilih untuk menaiki MAS. Heheh. Saya bertolak btol2 time tahun baru, 1 Jan 2012. Balik ke Malaysia semula on 7 Jan 2012. Mase tu kat Taiwan dah penghujung musim sejuk. Tapi dah biase ngan iklim Malaysia kan. Still jugakla demam, selsema dan badan naik merah2 sebab terlalu sejuk. 




Untuk hotel, pihak collaborator yang booked kan melalui agoda.com. Mase ni la sy mula taw pasal agoda and sampai sekarang sy prefer booked hotel thru agoda.com. Senang dan murah. Saya merasa duduk kt 3 hotel yang berbeza. Sebabnye saya travel ke 3 daerah yang berbeza sepanjang di Taiwan. Jalan-jalan? Sempatla jugak.

Mata wang Taiwan dikenali sebagai New Taiwan Dollar. Price tag kat sane diorang akan tulis NT100. Kadar mereka mase sy tukar aritu lebih kurang RM1 = NT100. Jadi sangat mudah sy nak convert time beli barang2. X perlu bawak calculator ke hulu hilir macam masa pg Bandung. Disebabkan nilai duit yang besar tu sy terase kaya jap. Haha. Tapi x sekaya mase ke Bandung lg. Hehe. (^____~)


Makanan? Haih...ni la satu benda yang buat saya rindu sangat nak balik Malaysia mase tu. Wuwuwu. Sangat susah nak jumpa makanan halal. Jadinya profesor kt Taiwan tu selalu bawak ktorang ke vegetarian and seafood restaurant. Sayur? Saya salah seorang picky eater yang x makan sayur. Kebulur je rase duk sane. Sobs. Bawak maggie pon muak nak makan seminggu direct. Da la sy x ske sangat maggie. Huhuh. Alhamdulillah survive gak sebab time pg seafood restaurant makan manyak3.

ini feveret...suke3...

Rasenye cukop da kot untuk basic di Taiwan, makan, hotel, ngan duit. Review seterusnya maybe saya buat day by day. Bandung pon x abes cite lagi. Ampun.

*En Google...pinjam gamba ye :)

18 comments:

  1. Best nye! :D teringin nak pg sne mencari seseorg...huhu

    ReplyDelete
  2. beshnyeee...pg taiwan..tak penah smpi lgk..haha...lgik2 under company..mmg sy tak ah.instation jek..hehe

    ReplyDelete
  3. merasa gak g tempat org wlaupun ats urusan kerja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol tu.Sha banyak keluar atas urusan kerja.Alhamdulillah ade peluang. :)

      Delete
  4. wah, bestnya...
    nape x ajak anna..
    anna pon nk join jugak boleh..
    ^___^

    ReplyDelete
  5. dah la sponsor..mau tak best..nk jgk...nk jgkkk :P

    ReplyDelete
  6. klu name pn sponsor, miss pn nak.. hahaha
    bestnyer!

    ReplyDelete